Jaselská 6, Praha

skoleni@anywhere.cz

224 310 808

Business analýza informačních systémů PRAKTICKY

29 500  bez DPH

Ivana Šabatová, Expert na BPM a konzultace v oblasti  automatizace business procesů, ITIL a TISAX


Ivana jako první v ČR vytvořila kurz připravující adepty na certifikaci OCEB Fundamental.

Psal se rok 2012 a již měla za sebou bohatou a vzrušující kariéru, ve které se snoubilo její zaujetí světem IT a automatizací procesů s touhou poznávat nové věci a posunovat sebe i své okolí

stále kupředu. Od té doby jejími kurzy u nás i v zahraničí prošlo několik stovek konzultantů, manažerů, analytiků a lidí dalších profesí, které Ivana nadchla pro heslo „Procesy nás baví!“.

„Můj taťka říká, že člověk by potřeboval tři životy. Jeden na to, aby se vše naučil, druhý, aby to
použil v praxi a třetí k tomu, aby znalosti obohacené praxí předal dalším pokolením.“, cituje svůj
vzor. „V IT dnes žijeme tak rychlým tempem, že nám nezbývá, než zvládnout všechny tři životy současně“.

Studuje, pracuje a nabyté zkušenosti předává ve svých kurzech, přednáškách a pu-
blikacích.


Popis a cíle kurzu:

Business analýza je velmi náročná a komplexní disciplína, která vyžaduje mnoho znalostí a dovedností. Dobrý business analytik potřebuje znát konkrétní prostředí i obecné metody a přístupy k řešení svých úloh. Které úlohy to jsou a jaké jsou osvědčené nejlepší praxe, to si projdeme a vysvětlíme v první den tohoto kurzu.

Druhý den zasvětíme požadavkům. Jednou z nejdůležitějších odpovědností a úlohou business analytika je formulování požadavků na novou aplikaci či IT službu. Zahrnuje celou řadu činností od analýzy kontextu zadání, pochopení souvisejících procesů, komunikaci s klíčovými business vlastníky přes dokumentaci a správu registru požadavků až po koordinaci a odpovědnost za změnové řízení požadavků v průběhu projektu i v rámci průběžné zprávy IT řešení či IT služby. V druhé části kurzu se zaměříme na to, jak business analýzu uchopit v prostředí agilního organizace a DevOps prostředí.

A co nás čeká třetí den? Komunikace tvoří 80% úspěchu či neúspěchu práce v roli business analytika. Dobře zvládnutá schůzka, schopnost podívat se na řešený problém očima dotazovaného stakeholdera a vhodně zvolená forma i formát prezentace, to všechno dělá z dobrého business analytika business analytika vynikajícího, kterého si budou i další týmy žádat do projektů a nikdy nebude mít nouzi o zajímavou práci. Přestože většina business analytiků jsou lidé technického zaměření a analytického myšlení, v tomto kurzu se naučíme, že i kvalitní komunikaci se lze naučit. Procvičíme si osvědčené metody a techniky.

Pro koho je kurz určen:

  • Business analytici
  • Business konzultanti
  • Vlastníci produktů (Product owneři)
  • IT analytici
  • Projektoví manažeři
  • Vývojáři
  • Členové agilních a DevOps týmů

Předpoklady účasti v kurzu:

  • umět číst, psát, počítat 🙂
  • upřímný zájem o business analýzu

Délka trvání:

  • 3 dny

Program kurzu:

  • Témata 1. den:

– Vývoj a současné trendy business analýzy se zaměřením na projekty vývoje a implementace SW aplikací (IIBA® BABOK®, PMI-PBA®, OCEB2, ITIL®, PRINCE2® a další)
– Role a kompetence business analytika v IT projektech
– Typologie osobnosti pro business analýzu
– Komunikační dovednosti business analytika (metody dotazování, řízené diskuse)
– Úvod do modelování businessu (Business Motivation Model, SWOT, STEP/PEST a další)
– Procesní přístupy v Business analýze
– Business procesy, pravidla
– Proces versus služba
– Modelování služeb
– Praktická cvičení

  • Témata 2. den:

Práce s požadavky

– Formulování vize a kontext změny
– Stakeholder analýza
– Analýza potřeb
– Metody zjišťování a dokumentování potřeb
– Formulování požadavků a akceptačních kritérií
– Rozdělení/kategorizace požadavků
– Rozsah a detail dokumentace požadavků
– Analýza rizik a BIA
– Prioritizace a MVP (Minimum Viable Product)
– Řešení konfliktních požadavků
– Návaznost správy požadavků na další projektové činnosti
– Změnové řízení požadavků

Analýza v agilním prostředí

– Typy agilních přístupů a DevOps
– Vodopád vs. SCRUM
– Business analýza a její zastoupení v agilních projektech/organizacích
– Agilní přístup k business analýze
– Prototypování
– Rozdíly oproti jiným přístupům
– Praktické cvičení business analýzy v agilním projektu

  • Témata 3. den:

Zaměření na obsah – CO, KOMU

– Jak vytvořit úspěšný business case – od jednostránkového PowerPointu po rozsáhlou studii proveditelnosti
– Co musí a co může obsahovat prezentace výstupů práce business analytika
– Individuální přístup ke stakeholderům – jak najít a formulovat argumenty, které zafungují
– Komunikační kanály a jejich specifika
– Prezentace není PowerPoint, aneb jak zaujmout
– Získejte si stakeholdery/investory zážitkem

Zaměření na formu – JAK

– Kontext komunikace – mezilidské vztahy
– Zákony komunikace
– Úrovně komunikace
– Typy chování
– Sociální interakce
– Jak udělat dobrý dojem a navázat vztah důvěry
– Cesta k efektivní komunikaci – komunikační techniky
– Aktivní naslouchání
– Vedení emočně vypjatého rozhovoru
– Bariéry v komunikaci a jejich překonání
– Řešení konfliktů
– Zvládání konfliktních osob
– Manipulativní techniky a jak se jim bránit
– Jak zvládnout trému a stres
– Praktická cvičení